Hoe ergonomisch is het bij jou op de werkvloer? Gebruik monitorstandaarden!

Breng jij urenlang door op kantoor? Wanneer je achter je laptop aan het werk bent, bevind je je vaak in dezelfde houding. Hoewel een bureaustoel op het eerste oog comfortabel oogt en lekker zit lijkt er niks aan de hand te zijn. Toch kan de houding die je aanneemt erg slecht voor je lichaam zijn. Wanneer je de hele dag naar je scherm kijkt, op je toetsenbord typt of met je muis of je scherm beweegt, is dit niet bevorderlijk voor je fysieke gesteldheid. Het is namelijk van groot belang dat je, wanneer je je dan toch voor lange tijd in dezelfde houding bevindt, op de juiste manier zit of staat. In het ideale geval is het bevorderlijk om meerdere keren per dag op te staan van je werk om even een klein rondje te lopen. Het halen van een kop koffie kan al bijdragen aan betere fysieke gesteldheid. Daarnaast is de houding achter je laptop van belang. Monitorstandaarden zijn in dit geval een belangrijk middel om je klachten te verminderen.

Rechtop zitten door monitorstandaarden

Wanneer je laptop op tafel ligt, zal je merken dat je blik – tijdens het werken – continu naar beneden is gericht. Het scherm van je laptop zit namelijk aan je toetsenbord vast en – tenzij je je laptop omhoog verplaatst en je toetsenbord zich op een onnatuurlijke hoge plaats bevindt – zodoende heb je geen keuze dan naar beneden te kijken. Wanneer je deze houding voor een lange tijd aanneemt zal dit funest zijn voor je rug en je nek. Zorg dat je niet met klachten loopt maar plaats een extra scherm door middel van monitorstandaarden.

Ergonomisch werken: kies voor monitorstandaarden

Verbeter je houding achter je laptop en kies voor een monitorstandaard. Monitorstandaarden zijn beschikbaar voor velerlei schermen, zodat je altijd een scherm naar wens kunt vinden.